Om Arena Academy

Arena Academy är en fristående gymnasieskola med särskild inriktning på avancerad utbildning i engelska. Hos oss får du studera engelska som förbereder dig för universitetsstudier i Sverige och utomlands. Om du är en seriös elev som vill förbereda dig för högre studier, då har du hittat rätt gymnasieskola.

Genom ett samarbete med University of Cambridge kan vi erbjuda eleverna möjligheten att ta engelska gymnasieexamina samt Cambridge Advanced och Cambridge Proficiency. Som första svenska gymnasieskola kan vi titulera oss Cambridge International School. Många kurser undervisas på engelska och skolan bjuder eleverna på en språk-och kulturresa i Europa.

Varför studera hos oss?

Engelsk profil
Studiero och disciplin
Lärarledd undervisning
Större valfrihet
Studier & karriär utomlands
Lyxigaste lunchkortet

Vår idé

Välkommen till Arena Academy. Idén bakom skolan är enkel. Vi vill erbjuda elever i Sverige möjligheten att förbereda sig för en internationell karriär redan efter gymnasiet. Vår inriktning på avancerad engelska gör eleven redo att söka universitet, högskola eller jobb i ett engelskspråkigt land efter gymnasiet. Man skulle kort kunna säga att vi erbjuder ett försprång ut i världen.

Är du intresserad av att gå på Arena Academy?

Fyll in dina uppgifter så kontaktar vi dig!

Våra värderingar